onsdag 23 februari 2011

Filmtips

 Såg denna igårkväll, Mother and Child, en bra och mycket tänkvärd film. Den handlar bla. om relationer mellan mor och barn, om ensamhet. Man får följa tre kvinnors helt olika berättelser och öden. Samuel L. Jackson är en riktigt bra skådis och det fanns många dramatiska scener. Se den, helt enkelt.
 
 När jag ändå tipsar måste jag säga, se även Eat, pray, love (Lyckan, kärleken & meningen med livet). Att Julia Roberts gör huvudrollen vet ni säkert redan och det gör ju inte filmen sämre, förresten gör hon ens dåliga roller? Sedan återfinns vår svenska skådis Tuva Novotny i en av rollerna. Roligt!
Den handlar (något förkortat) om en kvinna som ger sig ut på en själsutvecklande jordenruntresa. Det är en fröjd för ögat bara att se alla vackra ställen hon besöker! Så härliga bilder från Italien och Bali. Jag har boken, men har inte hunnit läsa den ännu.. Nåja, en riktig feelgood film som jag varmt rekommenderar!
Nu ska jag på med varma tofflorna och kolla in Per och amatörkockarna.
Ha en trevlig onsdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar