söndag 20 februari 2011

Familjen skidor

Ännu en dag med strålande sol! Härligt!
Vi började dagen med lite mer snöskoter åkning hos mormor& morfar. Barnen va helt överlyckliga och det va nog jag med.. För roligt va det, som att bli barn på nytt, wroom! Men rackarns va kallt det blev i ansiktet, när det gick fort.. och R & J va uppe i höga farter.. R lånade tom. mina vantar under sina egna, för att inte frysa om händerna..
Sen åkte vi hemåt och sonen va på sin simträning och det gick bra. Jag blir lika impad varje gång dom simmar utan puffar, i djupa bassängen..
När vi kom hem igen, hade mannen vallat alla längdskidor och så packade jag picknick ryggan, så for vi till längdskidspåret. Vi har till slut gått och köpt ett par riktiga längdskidor till sonen, eftersom han tycker det är så roligt att åka. Så han och R åkte iväg och det blev hela två kilometer för grabben, att han orkar..(ja alltså sonen, mannen åkte iväg själv efter, så det blev lite längre för honom såklart :-)
Lillfia premiärade på sina ärvda skidor och det gick faktiskt riktigt bra. Hon tyckte det va skojigt och fick massa beröm av alla skidåkare som stakade förbi henne..hihi!
Men mysigast va nog varm choklad, frukt och kakor utomhus! Och då roade sig barnen med att skrika "heja heja" till alla som åkte förbi.
 
Så här tokig kan lillfia se ut när hon åker!
Jag hade så gärna velat åka skidor jag med!! men det går ju inte med ryggen..Måste fokusera på att bli bra först. Ja ja, det viktiga är att barnen fick åka, dom tyckte det va så roligt! Och ikväll somnade dom nästan innan dom la huvudet på kudden.. sötisar, man blir trött av härlig frisk luft :-)
Är lite sur över att jag inte kan se Big Brother ikväll, men glad att Solsidan börjar snart!
Hoppas ni har haft en fin helg, gokväll vänner!

2 kommentarer:

  1. Ni är ju så sjukt aktiva att vi andra (vanliga dödliga) inte hänger med. Gud vad roligt ni verkar ha haft. Solsidan rules! Blir det JYSK nästa gång eller?

    SvaraRadera
  2. Nejdå det är vi väll inte..Men vi hade en fartfylld helg! Jättekul! Ja solsidan är så himla roligt! haha! näh, vi tar ikea ok?

    SvaraRadera