fredag 9 augusti 2013

Sommarlandsdag

Barnen började fnittra i sitt sovloft runt åttatiden imorse.. Så då gjorde vi oss redo för en heldag på sommarlandet..! Vi började med tåget som går runt så man ser alltihop ;) Sen blev det tivolit, med massa karuseller! Det fanns så mycket roligt för dom..! Jag blev lurad att åka gruvbanan..! Jag har inte åkt en bergodalbana på typ 20 år..! Så det kittlade ordentligt i magen..! Sen gällde det ju att hålla god min inför barnen.. Ni vet..åh, va roligt det här ska bli..! ;)
Men kul va det..& jag tror jag skrek mest av alla..! 
Vi grillade korv med bröd intill vattnet, där roddbåtarna fanns. Så vi blev underhållna av några, som gungade så mycket att deras båt välte.. ;) 
Sen blev det mer lek i dom stora klätterställningarna..! Till sist gick vi till vattenlandet..! Wiihooo!
Där röjde barnen några timmar..! Vilket ställe;) De åkte stora gummiringar, hoppade i vågor o annat skoj..!

Fin ju..!
Det va en himla rolig heldag..! Solen sken o vi va trötta, när vi kom hem till husbilen o tände grillen. Men det smakade jättegott med lite kött & fetaostsallad till middag..! Vi hade ställt ut utemöblerna & fällt ut markisen..Vi börjar nog bli riktigt haj, på det här med campingliv nu.. ;)
Nu blir det snart lite mer tantsnuskbok..;) 
Kram fina du

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar