söndag 3 mars 2013

Helgens middag & snömys

Nu lite helg-uppdatering..!
Igår åkte vi till Nacka forum o strosa i affärer, mannen hittade lite nya tröjor, kul..! Sen köpte vi med oss lördagsgodis (off course) o åkte till vännerna Anna & Andreas på värmdö. Där bjöds vi på 80-tals temamiddag, toast skagen, lax med pressad potatis och marängsviss..! Jättegott..! Tjejerna lekte o busa, även fast det kändes lite konstigt att bara ha ett barn med sig..Sonen va ju iväg med mormor & morfar. Vi kollade lite på mellon, men det är inte så mycket att se, det där med andra chansen..gu va jobbigt med alla del tävlingar o sånt.. Jag vill ha det som förr, en enda dag med mello inget mer.
Men vi hade en jättemysig kväll..!
Mys i pulkabacken..!
Idag kom sonen hem igen, härligt..! Barnen fick välja va vi skulle hitta på i solen, jag försökte locka med längdskidor..Men dom ville åka snowracer & snowrocket! Så vi packade varm choklad, korv & bröd o åkte till stora pulkabacken. Vilken otroligt fin solig dag det blev..! Vi njöt verkligen o va skönt att det inte va allt för kallt, bara nollgradigt..perfa! Åh, det är ju så otroligt gott att äta korv med bröd utomhus! Barnen åkte som tokar i pulkabacken o jag vågade mig på typ tre åk..hihi!
På eftermiddagen åkte jag o goda vännen Katta till Kista C o handlade fina kläder till henne, jag köpte den här fina sjalen..! Jätteskönt att få lite tjejsnack tid, sånt ger en alltid massa styrka. Tack fina vän!
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar