fredag 22 mars 2013

Då va det min tur..igen..

Dags att gå till doktorn igen..
Inatt vaknade jag runt tre tiden av en enorm smärta i örat.. Jag försökte somna om, men det gjorde för ont, jag letade fram en Alvedon (1 gram=heavy stuff..) o sen ca 1,5 timme senare somnade jag..(så man va inte den piggaste på jobbet idag) På morgonen va jag alldeles kladdig i örat..usch, det va inge vidare och jag hade ruskigt ont..! Så jag ringde vårdcentralen o fick tid kl.10, jobbade på tills det va dags att gå till läkaren. Men tyvärr blev det nästan en timmes väntetid där, innan jag fick komma in, varför är det alltid så på vc? galet jobbigt iaf.. Hade så otroligt ont när jag äntligen fick komma in.. Det visade sig vara en otroligt infekterad trumhinna och troligtvis sprucken, läkaren kunde inte ens se.. Så det blev penicillin i tio dagar..och dyrt blev det..blää..(vill inte ens tänka på hur mycket pengar vi har lagt på medicin senaste månaden..jaja)
Så den här sjukstugan vi haft här hemma i tre veckor nu, verkar fortsätta.. Först fick jag feber /influensan i en vecka sen bronkit..o nu sprucken trumhinna..men den ska väll snart bli bra, när medicinen kickar in..Bara jobbigt just nu.
Ikväll har vi firat mannen med utemat & paket..! Han blev glad & sen har vi myst i soffan..!
Nu börjar fotbollen, sonen vill se Zlatan fast han är så trött, sitter här o gäspar..får se hur länge han orkar..Godingen! 
Ha en fin helg vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar