fredag 29 mars 2013

Första turen ut till ön

Imorse blev jag väckt alldeles för tidigt av sonen..morr..! Försökte förklara att jag har ju lov nu o vill inte upp halv sju..! För jag kan nästan aldrig somna om, så det va bara att gå upp en halvtimme senare.. Runt halv nio blev jag o barnen hämtade av min mamma (mannen jobbar hela helgen..) Sen åkte vi ut till ön..! Även syrran o hennes familj följde med, så kul att träffa kusinerna igen!
Solen strålade o vi blev upphämtade med båt, av en kompis som bor på ön. För på vår båtplats /brygga är det fortfarande fullt med is.. Det va så konstigt att se stugan full med snö, att få pulsera upp på bryggan..haha! Det va lite kallt i stugan men vi höjde värmen på elementen.. Sen lagade vi god lax i ugn, mums! Vi tog en promenad bort till fåren, som va ute o åt..o nu fanns det också två små söta bebis får! Sen ville lillfia gunga lite, innan vi gick in o fikade med mina hembakade bullar som jag tagit med mig. Vi hade även köpt vattenmelon o ananas, gotteligott..!
Vi kom hem sent på kvällen o man är helt mör i hela kroppen..! Frisk havsluft blir man ju riktigt trött av.. Så vi har haft en riktigt härlig dag och så mysigt att träffa mamma o syrrans familj..!
Nu lite let´s dance..man vill ju inte missa Montazami på golvet..
Hoppas ni haft en fin långfredag godingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar