söndag 24 mars 2013

God fläskfilé & jordgubbar

Jobb i soffan, lite jordgubbar till mellis & nytt gott fläskfilé recept
Söndagen började med fotbollsträning för sonen o han va sååå taggad, men efterråt sa han att det va tufft..och det är inte så konstigt eftersom han har legat sjuk i två veckor..! Men imorgon blir det skola igen, nu får vi hoppas att vi får hålla oss friska ett tag..!
Lillfia har varit o lekt hos en kompis, de hade också grillat korv o ätit glass! Så hon va väldigt nöjd.
Jag har småpysslat lite hemma, sorterad en garderob full med pyssel o sånt..Men sen fick jag lov att sätta mig med lite jobb, behövde förbereda mig.. För imorgon ska jag ha min första utbildning i e-handelsystemet, för typ 20 personer..Lite smått läskigt, men hoppas det går bra..
På eftermiddagen va jag med lillfia på simningen, det va mysigt. Skönt också att sitta o snacka lite me granntjejerna, catcha up..! Till middag gjorde mannen ett nytt recept med fläskfilé, det va enkelt och jättegott..!
Här har ni det, om ni vill prova:
Baconlindad fläskfilé med soltorkade tomater och fetaostca 4 personer1 fläskfilé (ca 500g)
1 paket bacon
färsk basilika
fetaost
soltorkade tomater (hade inga hemma, tog röd pesto)
honungsmarinad (vi tog vitlök, fungerade jättebra)
Gör så här:
1. sätt ugnen på 175 grader & smöra en ugnssäker form.
2. skär bort allt överflödigt fett från fläskfilén.
3. skär ett snitt i fläskfilén på längden och fyll sedan öppningen med basilika, soltorkade tomater och fetaost, lägg i ingredienserna i den ordningen.
4. pensla sedan fläskfilén med honungsmarinaden så den får en fin färg, det gör ingenting om man penslar på lite för mycket och det ska absolut rinna ner en del i öppningen bland fyllningen.
5. linda därefter in fläskfilén i bacon och placera den i den ugnssäkra formen.
7. Pensla därefter honungsmarinad även över baconen så det får snygg färg.
8. Sätt in i ugnen 40-60 min, ta tempen, vid 65 grader då är den klar..!
Jättegott..! Vi åt tillsammans med grönsaker och ugnsstekt potatis..!
Ha en fin söndagskväll vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar