måndag 25 april 2011

Vilken påskavslutning

Vi har haft en helt underbar annandag påsk!
 Lillfia hoppade studsmatta hemma hos kusinerna så hon blev helt slut..
Vi åt en jättegod påskbuffé lunch hemma hos mamma & pappa, det bjöds på ägg, skinka, prinskorv, köttbullar, sillar i alla dess former och min favorit lax i stora lass! 
o massa annat gott..
Sen fick barnen gå på leta-påskägg-ute-i-trädgården-jakt, som va väldigt uppskattat! Dom sprang runt som små yra höns..haha! o letade i buskarna och i träden..tillslut fick var och en tag i sina ägg.. Det va lego, små ponnysar och godis.. så klart!
På eftermiddagen åkte vi vidare till min syster, som fyllt år! Hon bjöd bla. på denna goda & somriga jordgubbstårta! mums!
Kusinerna röjde så dom blev alldeles svettiga i värmen, men det är så härligt att se att dom har så roligt ihop! Sen var det en otrolig sommarvärme idag, 23 grader i skuggan visade termometern, halv sju på kvällen! Och det får gärna fortsätta så...!
Sist men inte minst kan jag inte låta bli att visa er min mammas nya "ögonsten"...Jag blev grön av avund..!
Vill ju också ha en Maria Montazami väska....!
 
Jag tycker dom är jättesnygga och så himla mjuka och sköna! Men jag blev ialla fall medbjuden att få träffa självaste Maria M i småstaden om ett par veckor... 
Det kan ju bli spännande...! 
Det har varit en jättemysig dag med släkten, bara få ta det lugnt och njuta av värmen tillsammans! Det är otroligt vad jag uppskattar sånt mer nu efter sjukhusbesök och all smärta..
Ta hand om er godingar

2 kommentarer:

  1. Så väskorna finns nu att köpa? As-snygg ju! Vadå, ska du få träffa denna underbara människa? Gu va kul!!!KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, dom är så enormt snygga!! Men inget man har råd med..suck. Som min mamma lite snällt sa "-du kan också köpa en när du fyller 60..." haha!!
    Mamsen fick en inbjudan till affären, när superMaria kommer och jag ska såklart hänga på!! :-) Sååå roligt!! kram

    SvaraRadera