onsdag 6 april 2011

Ny ring

Idag lämnade jag in det platta däcket på verkstaden, blinkade lite extra med ögonfransarna och grabbarna satte på det lagade däcket och fyllde tom. på luft i reservdäcket.. Ibland är det praktiskt att vara kvinna.. haha! 
Jag har varit i Stinsen idag, fyndade lite barnkläder och en fin ring till mig! 
Det färglada armbandet har sonen gjort till mig, underbart!

Ikväll har jag varit hos Malin o träffat goa granntjejerna! Hon lagade en ny spännande maträtt, varm smörgåstårta! Låter konstigt, jag vet, men attans va gott de va!
Varm smörgåstårta recept:
6 hönökaka skivor, 
7 dl fet creme fraiche, 
3 pkt bacon, 
en purjolök, 
svartpeppar,
riven ost.
Bryn bacon, bryn purjon, blanda ihop med creme fraichen, ha i svartpeppar efter tycke, varva smeten mellan hönökakorna, toppa med riven ost. Grädda i 175 ca 25 min. el tills osten fått fin färg. Räcker till ca 8 pers. Man kan ju halvera receptet och göra en "mån tårta" om ni förstår mig :-)
Servera med en god sallad!
Sov gott

2 kommentarer:

  1. Ringen va jättefin! såg den men jag hann aldrig säga nåt, inte lätt att få en syl i vädret på våra träffar;)

    Receptet räcker nästan till 8 pers om man har sallad till....

    Va kul att du tyckte om tårtan!

    SvaraRadera
  2. Näh, det är ett himla tatter..Ha ha! Men kul!!
    Va bra att det räcker till så många, ska genast ändra :-)Ska försöka laga tårtan till familjen, i helgen tänkte jag! Mums!!

    SvaraRadera