torsdag 12 september 2013

Sol ute men kaos inne..

Lillfia hade målat av sig själv så fint, på dagis..hihi!
Känns som om jag bara snurrat runt på föräldrarmöten de senaste dagara, det tar på en att inte få en lugn, fixa-hemma kväll.. Allt kaos hemmavid blir liksom liggandes..phu! Inte vidare bra, för min ordningshjärna... Sen helt plötsligt har ju barnen växt ur sina garderober, vad hände i sommar liksom? så det blir "sälja på loppis" kassar överrallt..phu..! jaja, storstädning är pågång..snart.
Men så kommer man ju till någon slags acceptans över, att när man är småbarnsförälder så kan man glömma att ha sådär snyggt och prydligt och framförallt städat som man hade innan…
För ibland känns det fan som att jag inte gör nåt annat än plockar leksaker (som kommer fram lika fort igen), hänger upp ytterjackor (för femhundraelfte gången o de lyssnar liksom inte..), ställer tillbaka glas, pennor, block och annat som tagits fram. Och likförbannat ser det ut som att en tornado har dragit fram i vårt hus..gaaah!
Men man måste släppa på kraven lite. Jag vill inte städa bort ungarnas barndom eller låta dom leva i ett hem där dom är rädda för att ha roligt. Sen kommer ingen tacka mig för att jag sliter ut mig och barnen bryr sig knappast om det är lite dammigt eller om disken står framme en stund..!

Men hörrni, va härligt att denna höst fortsätter med sol och värme! Jag kommer vägra byxor ett par dagar till..! Så underbart! Fortsätter med ballerinaskor, träskor och sånt skönt! 
Jag såg ett recept på pizzasnurror till barnen, jag vet inte om de är goda, men jag tror att barnen kan gilla dom!
 PIZZASNURROR
Smördeg
Chilisås
Mozzarella
Strimlad skinka
Oreganokrydda
Gör så här:
Ställ ugnen på 225 grader. Kavla ut smördegen något och bred över ett lager med chilisås.
fördela mozzarella och strimlad skinka över. Rulla ihop till en längd ( som man gör när man bakar bullar )
Och skär sedan lagom stora bitar och lägg på en bakplåt med bakplåtspapper.
Strö över oregano krydda och grädda tills de fått en vacker gyllene brun färg.
Ikväll har vi grovstädat lite snabbt hemma, innan det va dags att åka till skogen o ha fotbollsskoj. Vi grillade med fotbollsgänget & det va trevligt! Nu är man h e l t slut..skönt att det är fredag imorgon..!
Ha en fin kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar