torsdag 26 september 2013

Metime

Idag tog jag ut friskvård o åkte på massage..! Det behövdes verkligen.. Jag har haft ont i nacken några veckor..så nu knakade det rejält, när hon knådade o tryckte..phu!   Jag va helt yr efteråt.. Men åh, va skönt det va..& Lyx med egentid..!

Sen fick jag med mig tre barn hem :) Lillfia hade med sig en kompis o dom röjde..! De byggde kojor, lekte med Barbie & va i lekparken en stund. Jag lagade kasslergryta med curry, som blev jättegod..! Den gick hem hos barnen, roligt! Recept kommer här..
Mustig Kasslergryta
400 g kassler
50 g smör
2-3 tsk curry
2-3 klyftor pressad vitlök
1 st finstrimlad purjolök
1 st finstrimlad röd paprika
1 st finstrimlad grön paprika
4-5 msk tomatpuré
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
Salt
Peppar
Ev en burk svamp i bitar
Skär kasslern i tunna stimlor, fräs i smör tillsammans med curry, vitlök, purjo och paprikorna tills grönsakerna mjuknat. Tillsätt tomatpuré och vispgrädde och låt allt koka ihop. Rör i creme fraiche. Smaka av med salt & peppar..! 
  • Boun Apetito..!
Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar