söndag 11 november 2012

Nylackade naglar & mysmiddag

Igår va jag hemma hos en jobbarkompis vän och fick mina naglar fixade! Jättehärligt, det blev shellac färg som hette masque, en blandning av purpur o mörkröd med shimmer i, supersnyggt! Shellac är lack som har en längre hållbarhet än vanligt nagellack. Det förstärker nageln och ger en glansig yta. Det blev jättesnyggt..! Jag hoppas det håller ett par veckor nu..
Mina små korvfingrar..hihi! Men jag gillade även färgen dark lava..nere till höger..!
Sen på lördagskvällen kom vännerna Maling & Jörgen o deras grabbar över på middag! Mannen lagade viltfärsbiffar med kantareller, potatismos & gräddsås! Jag gjorde rödbetor med valnöter & getost..! Jättegott! Sen kunde vi ju som vanligt inte komma överens på efterrätten..hihi! Så jag gjorde små formar med blåbärspajer & äppelpaj, så fick man själv välja..! Det gick hem, även hos barnen!
Massa gott..!
Äppelpaj..!
Det va en riktigt mysig kväll med massor av skratt..! Härligt, sånt gillar vi!
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar