måndag 5 september 2011

Ljust & Fräscht

Den smarriga lunchen från en uteservering i kungsträdgården
Igår lämnade vi barnen till farmor & farfar och begav oss in till stan på roligheter! Vi kom in vid lunch tid, så vi passade på att inta varsin jättegod pasta i solen i kungsträdgården! Det va så härligt att kunna sitta själva o prata och titta på människor. Vi strosade i affärer och passade på att besöka nyöppnade Cos men den va inte så spännande tycker jag. Lite för rakt och strikt för min del. Men på Zara köpte jag en fin tröja till sonen och på Vero Moda hittade jag en jättefin stickad kofta till mig själv.
 Min fina nya kofta från Vila
Sen var det dags att möta upp min syster och hennes man för att tillsammans gå till Cirkus. Där såg vi showen Ljust & Fräscht, med enormt begåvade Fredrik Lindström & Henrik Schyffert. Den handlar bla om vår oförmåga att någonsin vara nöjda, att vi svenskar måste vara världens trendängsligaste folk o varför klädkammaren har bytt namn till walk in closet? Den va verkligen vansinnigt rolig, och dynamiken mellan Fredrik & Henrik på scen va fenomenal. Man förstår att dom känner varandra väl. 
Så om ni vill skratta konstant i nästan två timmar, så se till att få tag i biljetter till denna enormt roliga show!
Otroligt duktiga Fredrik & Henrik
Efter showen gick vi till den italienska restaurangen Milano och åt väldigt gott.
 Min fina syster med sin man
 Jag åt en underbar scampi i hummersås med sparris risotto till...Mmm
Vi va så mätta efter maten, så vi gick ut en sväng, men hamnade sen på TGI Fridays. Där delade vi på några av deras utsökta efterrätter..Uj uj uj, va gott!
TGI Fridays Chocolate mud pie, är ruskigt god
Så det va en jättehärlig söndag med många skratt och trevligt sällskap! Men idag är det ny vecka och den började med en hel del gäspningar..Men det va´re värt
Ha det så bra vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar