torsdag 23 maj 2013

Throwback thursday

Underbara barnen, 2008..en stolt storebror som gosar med lillfia..♥
Ny kategori på bloggen. Throwback thursday* Vissa torsdagar tänkte jag ge er glimt från svunna tider. Allt från 1977-nutid. Tycker själv sånt är så himla kul så jag hoppas ni också gör det.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Idag har jag varit ute o tränat, sprungit & powerwalkat, medan barnen cyklade brevid mig, det gick bra..!Man får ta tillfället i akt liksom..hihi!
Sen ville barnen ha pannkakor såklart, så jag lagade lite nyttigare
Pannkakor med havregryn, de blev väldigt goda! Recept:
Ingredienser
2 ägg
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
6 dl mjölk
1 nypa salt
Lite kanel
1 msk socker (valfritt)
1-2 msk smör (att steka i)
Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna, häll sedan i resten. Blanda om ordentligt, och låt stå en stund. Smeten är lite klumpig, men det gjorde inget för mina barn iaf, dom gillade pannkakkorna! Sen är det bara att steka.
Serveringstips: Det mesta passar till dessa pannkakor men det är extra gott med bär, banan, hallonkesella och yoghurt till. Om man inte gillar kanel kan man hälla i kakao och obóy i smeten istället.
Sköt om er vänner
*(Throwback thursday = When you put a picture from a ”while” ago on your social media sites)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar