tisdag 7 maj 2013

Barcelona resan

Vilken underbar stad Barcelona är..!
Vi har haft en jättemysig weekend! Åkt hop on/hop off bussar o turistat oss ordentligt, sett fina katedraler bla. La sagrada familia, fotbollsstadion Camp Nou, stränder, La Rambla, gamla stan osv..Men ändå hunnit njuta av den underbara stranden, precis i närheten av stadskärnan. Där låg vi o njöt av värmen o solen i några timmar..! Innan magarna kurrade så mycket att vi fick gå till restaurangen vid strandkanten. Där blev det såklart tapas..Oj, vad jag har ätit tapas..! Älskar tapas..!
Ätit gott har vi alltså gjort..! Men vi har även druckit cava..off course! Smakat på creps, med choklad..mums! Besökt en helt makalöst trevlig fisk & skaldjursrestaurang Botafumeiro, med massa kändisar på väggen..Bill Clinton, Morgan Freeman, Don Johnsson o vi..hihi! Där tog vi in en skaldjursplatå, som smakade fantastiskt..! Krabba, räkor, musslor, jätteräkor o sånt gott! Vi åt o åt..och drack ett jättegott vin! Sen hade dom även en otroligt bra service..!
Sen har vi ju njutit av våran härliga takpool, även om vattnet i den va lite kallt..Men doppade mig ända till magen iaf. Vi hade närmare 30 grader varje dag, så vi njöt av värmen & solen! Så det har varit så skönt med massa systertid o bara lugn & ro, en otroligt härlig resa! Tack finaste syster för att du följde med mig!
Jag gillade mest Barri Gotic, (gamla stan), där kunde vi strosa runt i flera timmar i de fina gränderna! ..och maten såklart..ojoj va mycket gott! Jag vill verkligen resa tillbaka dit o gärna så snart som möjligt, vilken stad..! Men nu är jag sååå trött..
Hoppas ni mår bra, fina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar