tisdag 15 januari 2013

Nu sätter vi upp målen

citat
Nu har det ju gått några veckor på 2013. Känner att det är dags att sätta upp lite mål att se fram emot. Jag vill inte sätta upp löften, för bara ordet löfte får mig att rysa..det låter så hårt. Näh, mål känns mycket bättre, man blir ju alltid bättre än gårdagen - fattar ni?
Livet handlar inte om att vänta tills ovädret går över
utan det handlar om att lära sig dansa i regnet.
 Här är iallafall mina mål 2013..
♥ Komma igång med core & gå till gymmet oftare..Men nu framför allt att åka skidor oftare!
♥ Äta nyttigare!
♥ Bli mer positiv!
♥ Gosa o mysa ännu mer med mina fina barn! Berätta för dom (ofta) hur underbara de är!
♥ Hitta på roliga saker med familjen, gärna vardagliga saker med lite extra guldkant!
♥ Unna mig något lyxigt varje månad (bio, klippning, spa, massage, en bra tidning/bok etc..)

♥ Bli bättre på att släppa taget och låta andra få göra sitt jobb/sin grej. Helt enkelt försöka bli lite mindre av ett kontroll freak i alla lägen..
♥ Inte skjuta upp saker, att ha framförhållning gör livet mycket enklare.
♥ Lära känna nya människor, härligt att få mer inspiration & mer energi..!
♥ Öva på att ta ledigt, trots att jag har saker att göra..
♥ Leva mer miljövänligt. Mina handlingar som direkt och indirekt påverkar miljön. Jag ska göra bättre!
♥ Läsa mer böcker, speciellt om personlig utveckling och böcker som gör att man lär sig något eller som gör att man blir inspirerad.
♥ Vill göra minst en utlandsresa, men gärna flera..!
♥ Besöka vänner mer och oftare
♥ Baka & laga mer god mat
♥ Köpa en kamera & gärna gå en fotokurs
♥ Göra mig av med ägodelar (skänka, kasta, sälja)
♥ Skapa ett bättre självförtroende och självkänsla..
♥ Köra på med bloggen, min egen lilla dagbok..min egna terapistund..hihi!
  Vad har ni på agendan för 2013?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar