söndag 6 januari 2013

Ut med julen & härlig skidåkning

Vilken skön söndag vi har haft..!
Jag började med att smyga upp då hela familjen ville sova länge.. Tills dom kom på att det va fotbollsträning för sonen igen. Men jag åkte till kvarnkojan o tog på mig längdskidorna tillsammans med Katta & Lina..! Där åkte jag två varv, ca 4,4 km..Så himla roligt, men tufft! För det är så många backar där...det gillar jag inte riktigt..Har ju inte så bra balans..haha!
Men sen måste jag fixa min vallning, måste få mer fäste. Lina hade valla med sig, så hon fixade så det blev bättre iaf..så jag kunde åka, tack Lina! Sen gjorde jag en vurpa när jag stod still..haha! Va nog lite trött bara..det kommer nog kännas imorgon..  Men det va en jättehärligt förmiddag! Mer sånt tjejer!
Sen bakade jag lite kladdkakemuffins till farmor, medans barnen hade en kompis över på lek! Sen åkte vi till min farmor som ville bjuda oss på fika o gav henne kladdkakemuffinsarna som hon gillar! Hon hade gjort de klassiska gamla "småtårtorna" dvs. rulltårta med grädde ovanpå..! De va inte igår..hihi!
Vi mös där ett tag innan det va dags att åka o handla lite mat o fara hemmåt.
Igår slog barnen sönder pepparkakshuset, alltid lika r o l i g t..! Vi har även plockat undan jultomtarna & slängt ut granen..rätt skönt. Nu blir det Madagaskar 3 filmen & mys!
Ta hand om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar