måndag 15 augusti 2011

Skoldags

Så var det måndag igen, mannen började jobbet igen. Jag börjar på torsdag, lika bra att gå ut försiktigt med två dagars vecka..hihi!
Jag var med sonen till hans nya skola idag! Kan inte förstå att vi helt plötsligt har ett barn som går i skolan!? Visserligen förskola men ändå! Vart tog åren vägen liksom..?!
 Nyklippt kille med lego polis väskan på ryggen..
Han va riktigt spänd inför första dagen, vi kom dit vid 9 och han hittade några kompisar han kände igen, skönt! Men redan efter en timme började han säga "mamma, du kan gå nu.." Så jag lämnade min stora grabb o hans vänner vid den stora legolådan.. 
Kändes konstigt men, så blev det..
Så första dagen gick väldigt bra, det är bara fritids, skolan börjar först på onsdag, men ändå. Men han hade mycket som gick runt i huvudet på honom vid läggning idag, så det är nog lite nytt o konstigt med skolan också.. Hoppas det kommer gå bra i nya klassen, fröken verkar helt underbar iaf, så det känns jätteskönt!
Må gott

2 kommentarer:

  1. Första dagen på skolan är ju hur stort som helst! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det känns verkligen så just nu! min lilla plutt blev plötsligt så stor... :-)

    SvaraRadera