tisdag 30 augusti 2011

Längtar efter havslukten

Varför blir det alltid så vemodigt i augusti? Månaden har gått så fort..Var det sista sommardagen igår? Det känns lite så..
Tänk man går o drömmer om sommaren i ca 10,5 månader,
Gå barbent, äta frukt och grönsaker, 
kräftor, blommor i håret, sitta ute på kvällarna utan att ha riggat upp med filtar, lata dagar, rosévin och grilldoft, glass, livsnjutande människor, fiskelycka, båtutflykt, utekväll när det är ljusare ute när man lämnar stället än när man kom till det, färgglada lyktor, bus, midsommar, poolhäng, uppblåsning av armpuffar, solbränna och solglasögon, rosa naglar och barfotafötter, jordgubbar med mjölk, havslukt....
 
Men åh jag längtar ju tillbaka! Jag vill ha mer! Jag är inte klar med sommaren!
Snälla vädergudar, kan ni ordna det här för jag är inte riktigt redo för hösten än…
Nähä...This is it för det här året alltså?   Idag hade jag på mig byxor för första gången på bra länge..lite dystert, men det är väll bara att inse fakta, hösten är här.
   Ikväll har jag gjort något riktigt bra! (så skriver man alldeles för sällan eller hur?!)
Jag va ute och powerwalka med goa grannen och hon peppade mig till att springa en bit.. (ja, vet! helt galet för att vara mig, för jag h a t a r verkligen att springa..) Men helt plötsligt gjorde jag det! Wow, jag orkade mer än vad jag trodde och vilken härlig känsla! 
Men nu varva ner med lite Robinsson och en stor vattenflaska.. 
Må gått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar