onsdag 31 augusti 2011

Inte min dag

Uj uj uj..min dag började inte vidare bra... 
Lite stressig morgon, men jag hann få i mig ett ägg iaf innan jag hoppade in i bilen..Jag var nästan framme vid jobbet i kista, då helt plötsligt kopplingen slutar att fungera, den fastnade i botten liksom!? Fick inte igång den..står i vänster körfält..skit..lätt panik spred sig i huvudet, bilen gick inte att köra eftersom det inte gick att växla.. Rusningstrafiken va igång och jag blev stående i vänster körfält..ogilla! Men efter mycket om och men, så kom min man och hämtade upp mig och vi lyckades bogsera hem bilen.. 
Ett gäng telefonsamtal senare, hade vi lånat en bil och vi kunde ta oss till jobben igen..suck o stön.. Försenad två timmar var jag då alltså påväg till jobbet igen, men då händer nästa grej. Plötsligt blev det kö igen, några bilar hade tydligen smällt rejält i hjulstakorset, 20 m framför mig..så det blev totalstopp. Flera polisbilar kom, bärgare o ambulans osv..Polisen fick dirigera om trafiken och ambulansen körde dessutom på någon,  hörde jag på radion..usch! Så jag blev stående där i ytterligare 45 minuter..helt galet..Sen till slut kommer jag fram till mitt skrivbord och kan börja dagen..Phu! Riktigt jobbig o hemsk morgon! 
Men nu vet man hur det känns att bli bogserad, alltid har man lärt sig nått!
Lillfias dag var inte heller nå vidare..För när jag kommer fram till jobbet så ringer dagis och berättar att hon  trampat i ett getingbo och blivit stucken fyra gånger av getingarna! Hon är jätteledsen, men dom lyckas lugna ner henne..Lilla pluttan! Då hade man ju lust att åka och hämta henne direkt men..men. Senare när jag hämtar henne berättar fröknarna att hon varit jätteduktig och inte klagat på getingsticken, skönt att höra. Men så har hon dessutom även ramlat och slagit sig på knäet..samt ramlat bakåt ner från matbordet och slagit i nacken..Så det hade varit många tårar idag, stackars liten! Det va tydligen inte hennes dag heller.. Så det blev massor med kramar och pussar ikväll!
Nu hoppas jag bara att morgondagen blir bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar