söndag 23 januari 2011

Sunny Sunday

Här kommer lite bilder från 3 års kalaset! 
Födelsedagsbarnet va sprallig och förväntansfull!
Ett av kakfaten bjöd på kladdkakemuffins med grädde på och marschmallows med choklad och strössel. Tyvärr hittade jag inte trägrillpinnarna, så dom fick se ut som små "svampar" ist. Men huvudsaken att dom smakade gott.
Lillfia fick så många fina presenter! Tack hela tjocka släkten! 
Skrållan dockan va en riktig succé!
Min hemmagjorda jordgubbstårta med Nalle Phu tårtoblat ovanpå. Det va första gången jag använde mig av tårtoblat och jag tycker nog det va lite konstigt.. Jag gjorde som det stod dvs. ha på grädde på tårtan, låta oblatet ligga på minst en timme innan servering. Men det va i allafall svårt att skära igenom oblatet..? Jaja, lillfia tyckte den va jättefin och flera sa att tårtan va jättegod, så det va ju bra. E tyckte det va såå roligt att vi skar ut Nasse och la på hennes tallrik :-)
Idag har vi varit ut en sväng till pulkabacken och för första gången (sen ryggen paja) kunde jag åka snowracer med E! Vi åkte bara en gång, men för mig va det jättehärligt! Men jag vågade inte åka nån mer tur, men barnen åkte glatt med varandra. (Vill inte riskera att förvärra nått i ryggen..)
Snart börjar solsidan, det ska jag inte missa!
Ha en fortsatt mysig söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin tårta du gjort Maria. Hur funkar oblatet, vart köper man sånt?

    Skönt att du kunde åka snowracer, hoppas hoppas du är på bättringsvägen..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag köpte det på barnmässan i höstas! Men du kan säkert köpa sånt på nätet (googla bara tårtoblat) :-) Det är ätbart såklart, men jag tycker det va sådär, men det blir ju fint och kul för barnen!

    Ja jag hoppas ryggen håller på att bli bättre, men vi får se va läkaren säger på tisdag..suck.
    Kram

    SvaraRadera