onsdag 19 januari 2011

Första tanden

Idag hände det! 
J tappade sin första tand, den har varit jättelös i flera veckor och vi har vickat och dragit men inget har hjälpt..Men idag vid mellisen på dagis hade han själv dragit ut den och stolt visat upp den för kompisarna! That´s my boy
Så nu har han lagt tanden i ett döskalleglas med vatten (men varför ska det vara vatten?) mitt ibland sina legoskepp och traktorer.. Han berättade precis att han hört att Tandfén kan komma och lägga guldpengar i glaset. Men då skulle han vakna och kolla hur fe´n såg ut! Men det får vi hoppas att han inte gör..hihi!
Nu skulle jag vilja få tag i en liten fin tandask, för att spara dom små i, men nån som vet vart man hittar sånna? 
Jag har varit ute och gått lite idag, men smärtan i ryggen finns kvar. Men jag tar en dag i taget..Ska försöka att hålla mig positiv, men ibland är det svårt. 
Nu är det dags för Mästerkocken, älskar ju att laga mat, så det är ett inspirerande program med en duktig jury. 
Hoppas ni har en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar