lördag 1 januari 2011

Hokus Pokus 2011

Så är det plötsligt 2011, spännande att se vad detta år har för överraskningar!?
Vår nyårsaftonen va jättemysig!
Vi fick en hejdundrande trolleriföreställning av sonen, det va bollar som försvann, pengar som trollades fram..och massa annat spännande. Han hade tränat så länge och han va så stolt när han lyckades genomföra alla trolleritricks, sötisen!
Våra vänner gjorde en jättegod hummersoppa till förrätt med grillat parmesan bröd till, mums! (tyvärr glömde jag att fota den..) Sen gjorde jag och mannen två smördegsinbakade fläskfileér, med cream bonjourvitlöksost innuti. Till det hade vi hasselbackspotatis & sallad. Även det smakade jättegott! Även om jag råkade glömma bort den lite i ugnen..som ni ser..
Till dessert åt vi vit & mörk choklad cream med hallon & blåbär ovanpå, yammi! 
Skulle va roligt att höra vad ni åt för smarrigt på nyårsafton?
 Vid tolvslaget gick vi ut bland grannarna och tittade på alla raketer. Det smällde hur mycket som helst, medan snön öste ner på oss. Vi pussades gott nytt år ute i snön!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Själv så sov jag sött 23:45. Jag somnade som en stock och uppenbarligen var inte bara jag trött för Lina sov till kl 06:00 - vilket betydde att jag fick sova 6 h 15 min utan att bli väckt! Underbart!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, va bra att Lina sov så länge!! Härligt för dig, med sammanhängande sömn :-)
    Våra små sov som klubbade sälar hela natten, ända tills nio imorse, galet skönt! Dom vakna inte av alla raketer och de va ett himla liv här hemma! Kram

    SvaraRadera