torsdag 20 januari 2011

Guldpengar & dammvippan

 Vi fick en vild väckning i morse. J rusade in och berättade att tandfe´n hade lämnat efter sig hela två guldpengar, sötnosen! 
 Idag har vi försöka städa i ordning lite till helgens 3 års kalas.
Jag var inte direkt någon pedant som barn. Som tonåring hade jag så stökigt att mina föräldrar helt enkelt stängde igen min dörr för att slippa se eländet.. Men på nått vis ändrades det när jag växte upp. Nu vill jag gärna att allt ska vara perfekt när man får besök. Och det är väldigt svårt nu när jag inte kan dra fram dammsugaren och sånt själv pga. ryggen.. Så jag har verkligen fått sänka min standard nuförtiden, men förmodligen är det nog bara nyttigt för mig..
Men så har jag också märkt att ju mer man har att hålla ordning på, typ sitt eget liv, jobbåtaganden och inte minst två små barn och allt vad det innebär..Desto mer uppskattar jag att ha ordning och reda omkring mig.  Det blir liksom lättare att tänka, lättare att hålla farten uppe, när inte en jäkla röra ligger i vägen och stör. Så skönt och då får jag ro i själen.
Ha en fortsatt fin dag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar