söndag 16 januari 2011

Äventyrsbad

Det va en riktigt grå och regnig söndag man vaknade upp till idag... Jag har mycket hellre minusgrader och snö ett tag till, än det regnslasket som är ute idag..uscha mej..
Vi började dagen med sovmorgon och sen frukost, det va härligt! Sen hjälptes vi alla åt med städning, byte till nya lakan i allas sängar och lite annat sånt som man behöves göras.
Efter det packade vi badväskorna och åkte till simhallen.
Barnen va överlyckliga och vi lyckades spendera över två timmar där. J och jag va ett tag i den stora bassängen, han har verkligen blivit bra på att simma. Så idag har vi tränat även på det djupa, så roligt! Om några veckor börjar han på dom första simtagen och jag hoppas det kommer att gå bra.
Lillfia åka vattenrutschbanan och skrattade som en tok när hon kom ner (mellan sin pappas ben så klart). Jag är så glad att jag kunde följa med, allting går långsamt framåt men nu blir det mycket vila för ryggen ikväll.
När vi kom hem fanns det tydligen energi kvar i våra busungar helt otroligt för dom började bygga koja under matrums bordet. Dom höll på att borra och snickra som tokar därunder. Då kom jag att tänka på gårdagens Hipp Hipp, när dom gjorde "Ingen är hemma" det va så himla roligt! (parodi på Äntligen hemma)
Nu ska vi snart mumsa tacos och kom ihåg att Solsidan börjar ikväll!
Hoppas ni har en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar