söndag 9 januari 2011

Snögrottan

Söndag = vilodag är det inte så? Det blev så för mig ialla fall..Idag har jag haft ont, så det va en seg start på söndagen.. Vi hade andra planer men dom fick skjutas upp, så kan det ju va ibland.
Men barnen har varit flitiga utomhus, med lite hjälp från deras pappa såklart. 
Det byggde en fin snögrotta med en snöbollslykta ovanpå!

När dom kom in gjorde vi smootie i vanlig ordning, det är ju så himla gott
Det blev hallon & blåbär..mums!
Det har varit milt några dagar nu, snön börjar smälta..Alldeles för tidigt tycker jag. Dom flesta vill nog ha vår nu, men det är ju liksom bara januari? Då ska det vara minus fem och tok mycket snö! Jag vill inte att det ska töa bort redan? Jag hoppas det vänder snart..Så vi kan åka mer skidor och snowracer. 
Ingen av oss hade lust att laga mat ikväll,
så snart kommer mannen hem med lite kina mat, gotteligott!
Hoppas ni har haft en mysig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar