torsdag 25 oktober 2012

Första snön

Lillfia & jag!
Lillfia har ritat en jättefin teckning som jag absolut måste ha på jobbet, så himla färgglad & fin!
Gårdagen föreläsning va riktigt härlig, han va så rolig! Mycket prat om den perfekta mannen (som såklart inte finns.. haha!), livspusslet ( hatar ordet, ingen kan ju lägga det jä-a pusslet..?), prioriteringar i livet och massa annat..! Det va så härligt att få lite positiv energi sådär mitt i veckan.
Imorse va jag visst lite seg..hade helt glömt bort att lillfia skulle ha matsäcken med sig.. Som tur e blev jag påmind av goa grannen på parkeringen, så det va bara att gå in till köket igen..Hällde i lite oboy och mjölk i en kastrull o skulle bara värma upp det på spisen..Vad händer då, när man är superstressad..?! jo, skiten kokar över..såklart! Hela nya fina spisen full med oboyklet..suck.. Jag verkar inte ha lärt mig att med nya induktionspisen går det fort..riktigt fort..! jaja..en aning stressad som sagt, men kom iaf fram till dagis o skola till slut..! En tuff start på morgon, men så kan det va ibland.
Man blir ju iaf glad över att solen är framme igen, underbart! Jag och jobbarkompisarna tog en långpromenad till kinarestaurangen o åt gott! Nu på kvällen har vi varit på middag hos svärföräldrarna, trevligt! De bjöd på smarrig köttgryta med kantareller..mums! Nu när vi kom hem började det snöa..! Det va väll lite väl tidigt..? Jaja..det lär väll inte ligga kvar..Men sen lite senare, får det gärna vräka ner så vi kan åka längdskidor.. Nu ska vi kolla på Falk film..!
Kram

2 kommentarer:

  1. Ja, sjutton innan jag vande mig vid induktionsspisen! :) Nu sedan vi flyttade till Belgien är vi tillbaka vid lite mer normal spis-action igen. Hoppas allt är bra med dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men jag tycker ändå att det är rätt bekvämt med snabbheten på spisen tex. när man ska koka vatten osv. Men om man tror att man kan multitaska medans man kokar oboy..ja då tror man fel..hihi!
    Allt är bra med mig! Hoppas du & magen mår bra!? Sköt om dig!
    kram kram

    SvaraRadera