torsdag 17 maj 2012

Tjejmys på altanen

Igårkväll bjöd jag över några granntjejer på middag, alltid lika trevligt att ses & tjejsnacka! Jag lagade den underbart goda laxen med cantadou, som jag hittat här.
Mys i uterummet
Ja jag vet..jag vågar knappt skriva det men som ni ser.. tobleronemousse igen! Men min granne ville verkligen smaka den..så jag skyller allt på henne..hihi!
Här kommer receptet om ni undrar
För 4- 6 portioner:
200 gram toblerone
2 ägg
3 dl grädde
1 msk flytande honung
Färska hallon (100 gram finhackad toblerone)
Gör så här :
Smält chokladen över vattenbad tillsammans med honungen.
Låt svalna. Under tiden vispar du grädde fluffig.
Ta fram en annan skål och vispa de 2 äggen fluffigt.
Lite i taget så rör du ihop chokladen med äggen , rör hela tiden så att du blandar om till en chokladsmet. Nu så tar du lite grädde i taget och väder ner , vänd  så lite som möjligt, men endå så det blandar sig.
Man kan även finhacka ner en toblerone ner i moussen också  så att det blir chokladkrisp i den!
Och sedan häller du upp i fina portionsskålar och låter stå kallt i kylskåp i minst 2 timmar.
Servera den fluffiga moussen med färska hallon.
Mums! Vi hade en riktigt mysig kväll o satt på altanen sent in på natten, superhärligt!
Nu längtar man ju ännu mer till sommaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar