onsdag 9 maj 2012

Hur äter ni blomkål?

Idag hade sonen friidrottsdag, tyvärr regnade det typ hela dagen..stackars barnen. Men dom verkade ändå vid gott humör, när jag gick ner o hälsade på dom! Då kände jag en otrolig tacksamhet med att arbeta i sin kommun, närhet till barnen! Kunna gå på lunchen o träffa sonen = lycka!
Ikväll har jag provat att göra Blomkålsmos
Ingredienser:
Blomkål
Smör
Grädde
Salt
Peppar
Gör så här
Koka blomkålen tills bitarna är mjuka. Häll av vattnet. Lägg i en rejäl klick smör och mixa med stavmixer. Krydda efter smak och blanda i grädde till önskad konsistens.
Ja, kanske inte så fin bild, men gott var det!
På tallriken, kyckling i fetaost/soltorkade tomat creamfreich & blomkålsmos..väldigt lchf. Jag mår så mycket bättre när jag äter mindre kolhydrater.
Må så gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar