onsdag 16 maj 2012

Lollipop kom tillbaka!


Såhär såg glassskyltarna ut 1986
Sommaren närmar sig och jag får lite glass nostalgi.. För många glassar kommer och går, så är det ju varje sommar..Men dom glassar jag själv vill ha tillbaks är Snack och Lollipop! Minns ni dom? Snack var den runda med jordnötter, kola, marshmallows och choklad...Yummie! Japp, jag va tokig i choklad redan då!
 
Minns ni den rosa Lollipop?
Lollipop var också rund men den va ju rosa! En dröm för en liten tjej som mig..! Året va 1984. Den bestod av gräddig citronglass med hallonöverrag och godispinne! åh va jag gillade den godispinnen! Minns den som igår.. Ja, vad ska man säga, det finns vissa glassar som hängt med ett par år..88:an, Nogger, piggelin... Sen finns det dom som man vill ska komma tillbaka gärna nu på en gång..!
Man blir ju nyfiken på vilka glassar som ens egna barn kommer att minnas från sin barndom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar