torsdag 21 juli 2011

Choklad & kaos

 Igårkväll va jag i en mysiga chokladbutik i gamla stan på chokladprovning
Det va riktigt intressant, man fick provsmaka sex olika chokladkakor och sex olika chokladpraliner, det va så himla smarrigt! Även om jag inte riktigt har lärt mig att uppskatta mörk choklad, lika mycket som en Marabou.. Men det va gott att prova olika mörka sorter och uppleva skillnaden, för den va enorm! Det är en hel vetenskap det där med choklad, precis som med vin, så himla trevligt!
Idag däremot var min eftermiddag helt kaosartad...
Det började nämligen skaka i ratten när jag var på väg hem för att hämta barnen. Jag förstod inte va det va och är ju helt okunnig på bilar..Men jag stannade på väggrenen på motorvägen. Ringde x antal samtal, för mannen jobbade, fixade efter sisådär en timme på väggrenen...phu! bogseringshjälp av min svägerskas man som kom o hjälpte mig. Precis när vi tänkte bogsera min bil, så märker han att mitt vänstra framdäck sitter helt löst, så han drar åt muttrarna.. Helt otroligt, jag körde alltså i typ 130 med ett löst framdäck, fy 17 va det hade kunnat gå illa..! Vi hade bilen på verkstad för bara några dagar sen, så dom kommer garanterat att få ett argt samtal från oss.. Otroligt läskigt när man tänker tänker efter vad som kunde ha hänt. Men jag är så tacksam att allt gick bra iaf och att man har otroligt gulliga grannar som ställer upp för en! Som tar hand om barnen, tills deras smått chockade mamma kommer..Så ikväll har jag kramat om barnen extra mycket!
Nu kämpar vi på, bara en dag kvar till semestern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar