torsdag 2 januari 2014

Då har 2014 börjat


Vi firade nyårsafton tillsammans med min systers familj..! Det va mycket mysigt..! Eftersom jag o lillfia verkligen älskar hummer..så blev det gratinerad Hummer till förrätt i år igen..! Tänk va jefla gott det är..! Recept finns här. Sen blev det smördegsinbakad cream bonjour fläskfile, som sig brukar..! Till efterrätt kunde man välja mellan Äppelpaj eller Tobleronemousse..!
Alla barnen höll sig vakna till tolvslaget, även om sonen va himla trött då..godingen! Men han gillar verkligen inte smällare, i år heller..så han höll sig inomhus o kollade från fönstret.. Jag o lillfia och min systers familj, kollade på alla fyrverkerier utomhus o det va många..! (..även om det är galet att elda upp pengar..)

Familjen, strax efter tolvslaget..
Vi skålade in det nya året, kramades och det va himla mysigt att min syster var nära mig..! Så tacksam för det, fina du.
2013 har personligen för mig varit ett mycket tungt år. Väldigt psykiskt tungt, många känslor upp o ner.. Även om mitt nya år kommer förmodligen börja lika tungt med oro över min familj, så hoppas och ber jag om ett bättre 2014. Jag vill lägga 2013 bakom oss med en önskan om ett bättre, härligare och mer harmoniskt 2014. Men sen ska man komma ihåg att det finns mycket, som skulle kunna vara mycket värre. Jag har friska barn och fina människor omkring mig som jag älskar och som älskar mig.
Barnen frågade mig vad jag skulle ha för nyårslöfte och allt jag kände var att jag vill göra mer saker som får mig att må bra..! Så det är min mission för 2014..

Ha en fin kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar