fredag 1 augusti 2014

Vackra Sardinien



Vilken ö! Otroligt vacker, så många berg, vackra blommor o otroligt vatten! Vi hade en helt underbar vecka, se bilder.. ;) Vi hyrde bil en dag o jag körde ca 40 mil, helt underbart! ( jag gillar ju att köra) Så vi besökta Stintino, en magisk plats med turkost vatten! ..o knökmycket folk..( som att va på Bora Bora eller nått, vilken miljö..!) Men vi låg på en klippa o hittade en liten strand som barnen badade vid. Jo, jag gick i o badade jag med, det va ju tokvarmt! 




Underbar tapas o Lillfia älskar ju skaldjur precis som jag, så roligt! Maten behöver man inte oroa sig över i Italien, fantastiskt gott & gott vin också! Åt enormt god hummerpasta i Alghero..mums!       


Vilken utsikt, vilka hus..vi blev helt tagna av miljön längs med bergsvägarna på norra Sardinien! Vi stannade vid en fantastisk bergsby som heter Santa Teresa, där åt vi glass o bara nöjt..! Som om världen stod stilla där.. Tänk o bo så... Wow! Jag vill redan tillbaka o se mer av ön..! Jag köpte en fin silverring där i byn, mitt egna lilla fina minne av Italien! 

Stintino!

Mina hjärtan!

Hotellet Baia di conte va härligt och poolerna va jättefina! Det ligger ca 10 mil från Alghero. Stranden va också härlig även om barnen inte är så förtjusta i saltvattnet.. De lekte med två andra syskon som va jättegulliga, roligt! Så det blev beach vollyboll, fotboll, pingis o massa skoj! 
Vi strosade en halvdag i Alghero, väldigt mysig stad, påminner om gamla stan fast äldre...o så fint vid hamnen!
Jag är så tacksam att min mamma följde med oss, en jättestor hjälp o mysigt sällskap!
Ville inte att veckan skulle ta slut... Men längtar redan nu till nästa gång jag kommer till mitt älskade Italien...!
Kram fina du



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar