onsdag 27 januari 2016

Maximera det där med livskvalité

Jag ska bli bättre på att prioritera. Jag är effektivt lagd och får alltid mycket gjort på lite tid, det är bara sån jag är. Men ibland är det bra att inte alltid tänka på det där med att vara så effektiv som möjligt utan att maximera det där med livskvalité. Det ska jag satsa på 2016.
Livskvalité för mig är att ta vara på guldkornen i vardagen. Att kunna ta sig tid för det man tycker om, även om det bara är en promenad i skogen. Åka in och ta den där låååånga fikan inne i stan en lördageftermiddag....
Jag vill försöka sätta lite mer guldkant på vardagen.

Här kommer min Livskvalité lista:
1. En obokad dag i veckan Så svårt för mig, som gillar att planera..
2. Bli bättre på myset Tända mer ljus, ta tillvara på de små stunderna
3. Dansa mera allt blir bättre med lite dans
4. Ta en långfika med en god vän 
5. Arrangera en tjejmiddag med goda drinkar & dans ute
6. Promenera i skogen så ofta jag kan
7. Våga säga nej lite oftare
8. Våga säga ja till saker som är självutvecklande
9. Gå på mer teater och konserter
10. Lära känna mer folk, gå på mer spontana dejter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar