måndag 30 maj 2011

Vänner & mys

Nu är det måndag och solen skiner utanför fönstret, härligt! 
Hit med lite mer sommarvärme nu bara!
Huvudet är så segt idag, tröttheten så himla stor men så blir det när man har riktigt roligt..!
lördagen planterade barnen och jag färgglada blommor i blomlådorna och i krukor. Det är ju sånt man behöver, så man blir lite gladare när man kommer hem till huset! Mannen tillbringade helgen på Elitloppet och vi höll tummarna på att han skulle komma hem med storkovan..haha!
På lördagskvällen åkte Brantling klänningen på när det va dags för tjejkväll i stan!
Jag mötte upp tjejerna på restaurang Italiano och vi åt underbar antipasto misto och spagetti all´aragosta (hummerpasta) som va jättegod! 
Jag kan aldrig få nog av italiensk mat, så är det bara.. 
Efter god mat och massor av skratt drog vi vidare till restaurang Andalucia, där en av tjejerna kände musikern som spelade live. Jättemysigt! Så där blev det efterrätt och mer gott vin!
Super söta Anna & Jana
Det va en jättehärlig kväll med Ihm tjejerna, som det alltid blir när vi ses! Men när jag kom hem vid två tiden och precis när jag skulle öppna dörren, hörde jag skratt och prat från grannhuset, så jag tänkte jag går dit och säger hej..Så jag fortsatte den härliga kvällen med att lyssna på bra musik, prata med goa grannarna och bara vara! Så vi satt där på altanen, tills fåglarna kvittrade och det hade blivit ljust ute..jättemysigt! 
Så kan det bli när man har det riktigt roligt tillsammans..för klockan va halv fem när jag gick hem och kröp ner bredvid mannen.
söndagen lät familjen mig sova lite innan barnen smög in och väckte mig genom att hoppa på min mage och ropa Grattis på morsdag! Underbart att vakna så och ännu bättre när dom hade med sig frukostbricka och present, Tack fina familjen!
Sen åkte jag och barnen till mina föräldrar, för lite mer firande av underbara mammor! Vi åt god tårta och annat smarrigt, tillsammans med syster med familj och farmor & farfar.
Sen fortsatte vi till fotbollsplanen där det va dags för syrrans grabb Alexander att ha match mot Vik. Dom spelade jättebra och vann med 6-2, tjohoooooo!
Så det va trötta barn och en väldans trött mamma som kom hem på söndagskvällen, men det va såklart värt det, man lever bara en gång eller?
Så nu är det dags för mig att bege mig ut i solen på promenad.
Må gott och ta vara på dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar