fredag 2 januari 2015

Jul & nyår

Jag har haft några lediga dagar nu vid jul och de har varit helt underbara. Jag har varit med mina underbara barn, min familj och mina fina vänner. Precis om jag behövde. Så nu kommer ett långt inlägg om ledigheten.. :-)
Julafton firades hos mina föräldrar, med släkten, tomte och härlig julmat! Väldigt mysigt och en lugn skön kväll..! Barnen va så uppspelta över att tomten kom! Sonen börjar såklart tvivla på att tomten finns på riktigt.. Men dottern tror fortfarande på tomten så det är så underbart härligt!






























Klär mormor& morfars fina stora julgran, våra namnpepparkakor enligt tradition, tomten som kom med fina julklappar & en underbart god cheesecake!
I mellandagarna har jag och lillfia varit på Junibacken, en julklapp från mig. (sonen fick en hockeymatch med pappan, på samma dag) Så eftersom lillfia önskade sig att gå på teater med mig  och junibacken har massor av olika bra teatrar, tyckte jag det passade toppen! Vi hade en jätterolig mor & dotterdag! Vi såg Nelly Rapp-monsteragent, Pettson & Findus och massa fler teatrar.. Sen blev det god lunch och fika, lek i Valleby o annat skoj!


Teater, Pippis hus & lilla gubben hästen, go fika och annat på Junibacken!
Vi har även lekt massa med fina kusinerna, åkt skridskor, åkt pulka, hälsat på farmor med kinamat och bara myst! Så tacksam för syster o hennes fina familj.

Varm choklad & skridskoåkning!nyårsafton följde jag och barnen med fina vännen Katarina och hennes familj till Fyrishov äventyrsbad! (med var även Katarinas bror och familj, samt vännen Lina och hennes familj). Där badade vi på äventyrsbadet i flera timmar, jätteroligt! Eftersom det va flera barn med, så hade mina godingar flera kompisar, väldigt skoj! Sen va vi alla helt slut efter det, när vi sen åkte hem till Katarina i Bro. Men dom hade förberett maten jättebra, barnen softade & lekte, vi dukade långbord, jag vek fina servetter (där lärde jag mig nått nytt, härligt!) och sen åt vi en underbar nyårsmiddag!

God mat & härligt sällskap! Vilket nyårsfirande!
I år va det lillfia som va rädd för raketerna, så hon kollade inifrån, medan jag & sonen stod ute och kollade på alla raketer vid tolvslaget.
Nu är det alltså 2015..Kommer tillbaka snart med en liten Årsresumé..
Kram & puss fina vänner



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar