måndag 22 december 2014

Julgran, pepparkakor och pokaler

Dagarna går och jag försöker att hinna med allt inför jul, sen allt på jobbet..phu..! Denna höst har gått alldeles för snabbt, jag måste sakta ner..men så vill man göra massa roliga saker också..ja, det är svårt att förstå..jaja.. Nu ska jag bli bättre på att lyssna på min kropp. 
Nu har jag iaf julledigt i flera dagar..åh va jag har längtat efter det..!
Här kommer lite av vad vi gjort de senaste dagarna.
Sonen har varit på pingistävling, Upplandstouren i Uppsala. Han kom hem med en pokal, för han kom trea! Av 25 andra grabbar..Wow! Gissa om jag blev stolt! Så roligt :)
 En väldigt stolt kille, som kom trea! 
Barnen har gjort julklappar till sina fina fröknar! Sonen ritade ett jättefint julkort som vi satt på en påse hembakade muffins! Lillfia gjorde ett eget peppishjärta till sin fröken, otroligt fint..! (om jag som stolt bakmamma får skryta... :)  
Så söt julklapp till lillfias fröken!
Vi har varit i Kungsängen och åkt skridskor, i strålande sol! Skönt och avslappnande med mina underbara godingar! Sen har vi ju bakat massa pepparkakor & kristyrat så fint! Alla namnen på "peppisar" till julafton är redo, barnen gjorde det så himla bra! Vi har en tradition vi jul, att kristyrat peppisar med namn på dom som kommer till mina föräldrar på julafton. Så mysigt! Barnen börjar få himla bra snits på kristyren..! ;)
Lite snö har kommit, vi håller tummarna för att det kommer mer..! Jag & Barnen längtar efter mer!
Godingarna har klätt vår fina lilla julgran, så nu luktar det riktig gran i huset..! 
Så fin! Tycker vi iallafall fall..! och det är det som räknas..  :)
I helgen va vi på Bromma julboll i stora mossen. Det spelades inomhus fotboll mot Stockholmslag..och dom va tuffa, oj va dom tacklades o sånt..fulspel fy17.. Våra grabbar va rätt chockade, men tuffade till sig efter några matcher.. Dom lyckades besegra några lag, bl.a. Brommapojkarna (!) och gick vidare till final i B slutspel..! Det blev så att våra grabbar fick spela mot sig själva i final! ( vi hade 3 lag anmälda) Så himla duktiga, så dom kom alltså etta och tvåa! Två fina pokaler till laget! Wow! Dom har sån fin sammanhållning och kämpar som bara den! Vilka grabbar! Sonen gjorde två mål och spelade himla bra! Jag är så glad att han har fotbollen, som är bland det bästa han vet! Sen har ju vi fotbollsmammor också roligt tillsammans!  ;)
Mina underbara små hjärtan
Imorgon är det dan före dan..! Jag o barnen ska bara njuta hemma, slå in paket, rimma på klappar o bara mysa! Jag ska njuta av ledigheten nu..
Sköt om dig vännen & ha en underbar jul..!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar