fredag 4 oktober 2013

Ingen ubermorsa här inte

Mina små hjärtan..!
Jag är väldigt fysisk med mina små korvar.. Kramar, klappar, pussar, smeker dom över håret, nacken.. överhuvudtaget är det ju mysigt med kontakt. Och det är faktiskt ömsesidig och dom kryper ofta upp o vill gosa framför tv´n.. Men sen vet jag att det förmodligen bara är en fråga om månader, tills jag inte längre kan göra det utan att det är töntigt..(med sonen alltså) Åh, va jobbigt det kommer att blir, att inte få krama & pussa på honom vid lämningen på skolan o sånt..!
Ibland när jag skriver om mig som förälder så låter det så präktigt. Allt är så himla toppen liksom. Det är inte alls meningen att försöka vara perfekt eller någon slags ubermorsa. Tvärtom behöver vi ta ner allt det där perfekta. För jag vill inte odla någon bild av mig själv som nån slags superhero.. För det orkar jag inte leva upp till..
Det finns verkligen de dagar som jag skriker till barnen, är irriterad och arg eller tycker morsajobbet är så grymt tråkigt så jag kan spy.. Men jag är ju mitt uppe i det o då blir det mycket bloggande om det. Men såklart är det ju mestadels h e l t underbart..!
Idag är det kanelbullensdag, har du ätit nån? Så himla smarrigt med bullar..!
Idag blev det tacos till fredagsmiddag o nu mys..! Men ikväll måste vi i säng i tid, för imorgon ska vi åka på Parkcupen i Uppsala..och väckarklockan ringer redan kl. 6.15..gaah..
Men fotbollsmorsa som man är, så gillar man läget..
Ha en fin helg vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar